• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19815
+
-

شاهکار والیبال بعد از پیروزی فوتبال



وقتی همه از جشن برگشته بودند،باردیگر والیبالیست های تیم‌ملی یک پیروزی باور نکردنی را در نیمه‌شب شنبه برای ورزش ایران رقم زدند؛گویی شنبه‌شب،ستاره‌های ورزش ایران، در آسمان بیش از هر زمانی می‌درخشیدند. این‌بار شاید همه خواب بودند و اگر خوشحالی کردند در خانه‌هایشان بود.در عوض زمانی که والیبالیست‌ها آماده رویارویی با لهستان بودند، مثل همه مردم ایران بازی تیم ملی فوتبال را پیگیری می کردند. 
والیبالیست های تیم ملی پیش از دیدار با لهستان یک تمرین سبک را برگزار می‌کردند که بازی تیم ملی شروع شد. همین مساله باعث شد که حواس بچه ها به بازی تیم ملی باشد،جایی که یکی از  بازیکنان تیم ملی با موبایل خود شبکه الجزیره اسپورت را گرفت و بازی را برای بچه ها لحظه به لحظه گزارش می‌کرد. وقتی بازیکنان تیم ملی به هتل برمی‌گشتند هنوز بازی فوتبالیست ها تمام نشده بود و بچه ها با هر فرصتی که از مراکشی ها گرفته می شد یا اینکه مثلا سردار آزمون فرصتی را از دست می داد،فریادشان به هوا بلند می‌شد. کولاکوویچ سرمربی تیم ملی هم وقتی فیلم فرصتی که سردار آزمون از دست داد را دید، فریادی کشید و گفت که چرا این گل نشد؟! در لابی هتل اما همه چیز ایرانی بود؛گروهی از ایرانی ها از طریق تلویزیون هتل بازی را پیگیری می‌کردند وقتی گل دقیقه 95 به ثمر رسید،بچه هایی که برای استراحت به اتاق هایشان رفته بودند، به جمع پرشور ایرانی‌ها بازگشتند و حسابی خوشحالی کردند. شاید همین روحیه بالا و خوشحالی یکی از دلایل برتری والیبالیست‌ها در برابر لهستان قدرتمند بود. 
    بدون اشتباه و بسیار پرهیجان
اما در بازی با لهستان ، سعید معروف، پوریا یلی، علی شفیعی، سامان فائزی، شریفی، میلاد عبادی‌پور و مهدی مرندی (لیبرو) بازیکنان شروع‌کننده ایران در این مسابقه بودند. شاگردان کولاکوویچ با وجود سفرهای طولانی و خسته‌کننده در بازی با لهستان، بسیار سرحال و پرانرژی نشان دادند و در اسپک و سرویس عملکرد و آمار قابل قبولی داشتند. همین برتری باعث شد تا نتیجه ست نخست 26 بر 24  به سود آنها رقم بخورد. در ست دوم  باز هم 26 بر 24 و البته با کمک ویدئو چک در امتیاز آخر، برنده شدیم. بازیکنان ایران در ست سوم نیز اختلاف امتیاز خود را با حریف حفظ کردند و با ارائه یک بازی کم اشتباه و حملات موثرتر توانستند مدافع عنوان قهرمانی جهان را مقهور قدرت‌نمایی خود کنند. نتیجه این ست 25 بر 22 به سود ایران بود تا بهترین قاره آسیا در چند سال اخیر،‌ هر 3 امتیاز بازی مقابل لهستان را به نام خود ثبت کرده باشد.
    نقش سازنده معروف 
سعید معروف یکی از بهترین بازی‌های خود را درمسابقه با لهستان انجام داد. به صورتی که ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی از نقش سازنده معروف در این پیروزی بعد از مسابقه به خبرنگاران گفت: «معروف با قلب خود برای ما بازی و در جریان بازی از بازیکنان و به ویژه بازیکنان جوان حمایت کرد. او نمایشی هوشمندانه داخل زمین داشت و به خوبی تیم خود را رهبری کرد تا با ارائه بهترین نمایش خود، نقش مهمی در برد ایران داشته باشد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید